keskiviikko 16. maaliskuuta 2016

My daily makeup

Heippa & kivaa keskiviikkoa
Viime aikoina postaukset on keskittyneet aikalailla muotiin ja sisustukseen, joten nyt välillä vähän eri aihetta. Tulee välillä tätä ammatillistakin puolta esille. :)
Tällä hetkellä kun tulee oltua aika paljon kotona en meikkaa läheskään niin paljon kuin vaikkapa kouluaikana. Koulussa piti aina olla niin hienosti laittautunut, että näyttäisi viimeisen päälle kosmetologilta. Nyt mulla saattaa olla viikossa useampikin päivä etten meikkaa lähes ollenkaan.  Kun sitten lähden vaikkapa kaupungille tai johonkin, musta on kiva laittautua. Mulla on ollut jo pidemmän aikaa yksi suosikkimeikki, johon useimmiten päädyn. Ajattelin jakaa sen teille, jos joku kaipailee meikkivinkkejä tai inspiraatiota. :)
Mulla menee tän meikin tekoon noin puoli tuntia - 45min, päivästä riippuen. :D


Aamuisin ennen meikin tekoa pyyhin kasvot kasvovedellä ja laitan päivävoiteen kasvoille ja huulille huulirasvaa. Suosin usein halpistuotteita ja oon käyttänyt tuota Rainbown kasvovettä jo ainakin vuoden, haha. Ajaa mun mielestä ihan hyvin asiansa enkä oo huomannut mitään  eroa kalliimpiin tuotteisiin verrattuna. Päivävoiteena mulla on tällä hetkellä käytössä kouluaikana hankittu denova-pron päivävoide herkälle- ja couperosa-iholle. Varsinkin näin talvella poskipäät ja nenä punoittaa, niin tuo voide vähän häivyttää sitä. Annan rasvan imeytyä kasvoille hetken ennen kuin aloitan meikkaamisen.


En laita päivävoiteen jälkeen meikin alle mitään pohjustustuotetta, sillä mulla meikki pysyy hyvin ilman sitäkin. Ihan ekana teen meikkipohjan ja aloitan peitevoiteesta. Ja peitevoiteenahan mulla toimii tällä hetkellä Joe Blascon ultra base meikkivoide. :D Saatiin meikkivoiteet koulun kautta ja kokeilin sitä koko kasvoille muutaman kerran, mutta mun mielestä lopputuloksesta tulee liian vahamainen. En halua näyttää nukelta, vaan meikkipohja saa olla luonnollisempi. Lisäksi tuon pois peseminen koko kasvoilta oli ihan hirveetä. Ja vaikka tuosta kuinka sanotaan, että ei tuki ihohuokosia, niin kyllä se vaan niin tekee. :( Mutta peitevoiteena aivan loistava, peittää täydellisesti tummat silmänaluset ja muut pienet virheet. Oon käyttänyt tuota ainakin vuoden ja se on tosi riittoisaa. Purkin pohja ei vieläkään näy mistään kohti, sitä tarvii ottaa niin vähän. Skyr-purkkien lusikat toimii muuten loistavina annostelijoina vahamaisille meikeille..

Peitevoiteen jälkeen levitän meikkivoiteen. Oon kokeillut vaikka minkälaisia meikkivoide-siveltimiä- ja sieniä, mutta perus meikkisienet on edelleen mun suosikkeja. Niillä lopputuloksesta saa jotenkin luonnollisimman näköisen. Jos iho on tosi kuiva, niin kannattaa kokeilla kostuttaa sieni vedellä ennen voiteen levitystä. Niin sen saa levittymään tasaisemmin. 

Meikkivoiteen jälkeen vuorossa onkin puuteri. Puuteria laitan yleensä lähinnä T-alueelle ja sipaisen puolihuolimattomasti poskille. En oo oikein koskaan ollut mikään hirvee puuterin suurkuluttaja. Kertoo ehkä jotain, että tuo sama Maybellinen puuteri on ollut mulla lähes kaksi vuotta jo. :D


Seuraavaksi korostusten ja varjostusten vuoro. Viime aikoina käytössä on olleet H&M:n aurinkopuuteri ja persikansävyinen poskipuna. Molemmat hinta-laatusuhteeltaan ok. Levittyvät ja pysyvät iholla melko hyvin. Käytän aurinkopuuterin tummempaa sävyä varjostuksena poski- ja leukaluilla sekä nenän sivuilla. Poskipäitä korostamaan laitan vähän poskipunaa ja vaalea highlighter on myös kiva, tuo valoa poskiluille ja kulmien ulkonurkkiin. 


Sitten päästäänkin kulmiin ja silmiin. Meikkaan kulmat melkein aina luomivärillä. Lopputuloksesta tulee luonnollisempi kuin kynällä tehdystä. Mulla on myös aika itsepäiset kulmakarvat, joten sipaisen niihin aina hiuslakkaa samalla kun laitan hiuksia. Luin tän vinkin monta vuotta sitten demistä ja siitä asti oon tehnyt niin, haha! 

Arkena suosin silmämeikissä ruskean sävyjä.  En yleensä käytä muuta pohjustusta kuin meikkivoidetta ja puuteria. Ensin taivutan ripset ja sen jälkeen teen rajaukset. Rajaan yläluomen ihan sisänurkasta ulkonurkkaan tummanruskealla luomivärillä ja tupsuttelen päälle kapealla luomivärisiveltimellä samansävyistä luomiväriä, niin rajaus ei leviä päivän aikana. Valkoista kajalia laitan alaluomien sisäpuolelle suurentamaan silmiä ja kirkastamaan katsetta. 

Rajausten jälkeen levitän koko liikkuvalle luomelle vaaleaa mattasävyä. Sitten vaaleanruskeaa helmiäissävyä luomen keskiosaan ja luomivakoon häivyttäen sitä sisänurkkaa kohti. Lopuksi vielä tummemman ruskeaa helmiäissävyä silmän ulkonurkkaan ja valkoista helmiäissävyä sisänurkkaan. 

Tykkään tuon Maybellinen the nudes-paletin sävyistä, joten se on ollut nyt ahkerasti käytössä. Mulla on myös se blushed nudes-paletti, mutta se ei ole vielä päässyt kovin kovaan käyttöön.

Sitten tietysti vielä ripsiväri. Yhtenä uutena kosmetiikkatuotteena oon löytänyt ripsien hoitoaineet. Tällä hetkellä mulla on käytössä MIYO:n lash conditioner, jota laitan aina ripsivärin alle. Oon käyttänyt tuota muutaman kuukauden ja oon huomannut, että ripset on kasvanut vähän pidemmiksi. Toimii siis!


Ja aivan viimeisenä huulipuna, jota ilman en lähde minnekään.. :D Tällä hetkellä käytössä on jo vähän keväisemmät sävyt. Käytän lähes aina kahta sävyä, vaaleampaa huulten keskiosassa.

Vielä pari kuvaa lopputuloksesta, olkaapas hyvät! 






Mitä tykkäätte tän tyylisistä postauksista? 

♥ E

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti